16 Şubat 2012 Perşembe

Dövmeye Takıntı


" Obsesif Kompulsif Bozukluk diğer adıyla Saplantı-Zorlantı bozukluğudur.

Obsesyon (saplantı-takıntı) irade dışı gelen, kişiyi tedirgin eden veya sıkıntı veren düşüncelerdir.Kişi düşünceleri ortadan kaldırmak için bazı uygunsuz, kendini yapmaktan alıkoyamadığı tekrarlayıcı hareketleri yapmaya başlar. Bu hareketlere de kompülsiyon (zorlantı) adı verilir. Örneğin kirlilik düşünceleri olan kişilerin sık sık ellerini yıkaması kompülsiyona bir örnektir.

Obsesif-kompulsif bozuklukta kişi, zihnini sürekli meşgul eden düşüncelerin abartılı, anlamsız ve saçma olduğunun farkında olmakla birlikte, bu farkındalık düzeyi değişkenlik gösterebilir. Bazen düşüncelerin saçmalığı konusunda kararsızlığa düşebilir ya da düşüncelerin saçmalığını kabullenmekle birlikte, iş eyleme döküldüğünde mantıksal yorumlar yapabilir. Bazen de düşüncelerin verdiği sıkıntıya karşı koyamayan kişi, başka bir düşünce veya eylemle bu düşünceleri etkisizleştirmeye çalışarak kompulsiyon geliştirebilir ".


Bu haftasonu uzun zamandır takılı kaldığım birşey yaptırdım : Dövme. Dinen araştırmasını yaptım ama yine de dayanamayıp bir arkadaşıma yaptırdım. Pişmanmıyım? Şimdilik değilim ve umarım ki olmam da. Dövmem ve ben pazar gününden beri bütünleşme çalışmalarına devam etmekteyiz. Aileden biraz ! tepki alsam da, ben memnunum arkadaş.

Dövme yaptırmaya başlayan mutlaka devam edermiş. Bakalım bende bu seriye katılcakmıyım :) 2 küçük harfle başladım, ama bu bir alfabeye dönebilir ;)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder